Τι έχω για αύριο.... - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Τι έχω για αύριο....



       Γη και θάλασσα

                                       Το κόμμα – Τα αποσιωπητικά

                                          Κυριολεξία και μεταφορά


                                                            Ασκήσεις

12.1    Να διαβάσεις τις παρακάτω προτάσεις και να βάλεις κόμμα όπου χρειάζεται.
α) Όχι, δεν μπορώ να έρθω.

β) Μέσα στο μαγαζί υπήρχαν κούκλες αυτοκινητάκια μπάλες ηλεκτρονικά συναρμολογούμενα.
γ) Μαρία μάζεψε τα πράγματά σου.
δ) Κάθε μέρα κάναμε μπάνιο παίζαμε στην αμμουδιά μαζεύαμε κοχύλια ψαρεύαμε με τη βάρκα και κάναμε βόλτες.

12.2    Να σημειώσεις τα αποσιωπητικά στις παρακάτω προτάσεις.
α)  Δεν ξέρω τι να πω για να σας ευχαριστήσω
β)  Αν τολμήσει να μου μιλήσει, θα του δείξω εγώ
γ)   Μην τρέχεις γιατί θα χτυπήσεις. Και αν χτυπήσεις

12.3    Να βάλεις κόμμα όπου χρειάζεται στο παρακάτω κείμενο.
 Ο Νικήτας ο θείος του Παναγιώτη ζει στο εξωτερικό. Γεννήθηκε στην Κρήτη μεγάλωσε σπούδασε και κάποια στιγμή αποφάσισε να πάει στην Αμερική.
Εκεί τα πράγματα δεν ήταν εύκολα. Δεν ήξερε τη γλώσσα δεν είχε κανένα
γνωστό ήταν δύσκολο να βρει δουλειά και τα χρήματα ήταν λιγοστά. Τώρα
όμως ζει καλά μαζί με την οικογένειά του.


12.4    Νασημειώσεις δίπλα σε κάθε πρόταση Κ , αν είναι κυριολεξία, ή Μ, αν είναι μεταφορά.
α)   Το άλογο τρέχει                                  [ Κ ]
β)   Εβαλε τα κλάματα                              [     ]
γ )  Ταξιδεύει με το τρένο                         [     ]
δ)   Ο Γιάννης φουσκώνει το μπαλόνι      [     ]
ε)   Πού ταξιδεύει ο νους σου;                  [     ]
στ)  Έφαγα μια τούμπα.                            [     ]




Προσοχή! Να μην ξεχάσω να κλίνω στο τετράδιό μου :
Ο δάσκαλος, η μαθήτρια, το διάλειμμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous