Οι οριστικές αντωνυμίες - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Οι οριστικές αντωνυμίες




Για να ξεχωρίσουμε ένα πρόσωπο ή ένα πράγμα από άλλα πρόσωπα ή πράγματα
του ίδιου είδους, χρησιμοποιούμε τις οριστικές αντωνυμίες.

Οι οριστικές  αντωνυμίες είναι:






  • το επίθετο 
   
 ο ίδιος, η ίδια, το ίδιο

             ( ΜΕ ΑΡΘΡΟ !!! )
π.χ.


« Θα πάω ο ίδιος να το φέρω »







και





  • το επίθετο 

       μόνος μου, 
       μόνη μου, 
       μόνο μου. 
       μόνος σου, 
       μόνη σου

 κλπ
















π.χ. 

 « Τα καταφέρνω μόνος μου ».
















ΠΡΟΣΟΧΗ !

  • Όταν  το μόνος συνοδεύεται από άρθρο δεν είναι αντωνυμία αλλά επίθετο !
π. χ. 

Αυτά είναι τα μόνα χρήματα που έχω (επίθετο) .
  • Αντίθετα , όταν το ίδιος, ίδια, ίδιο δε συνοδεύεται από άρθρο, είναι επίθετο !
π. χ.

Ο Σπύρος είναι ίδιος με τον πατέρα του (επίθετο) .



















Next previous